Gunilla Bandolin, Pyramiden, 1989/1990 The Wanås Foundation, Sweden. Foto: Wanås Konst

31.3 2016

Följ med till öppningen av Wanås Konst 15 maj 2016

MMV arrangerar en vårresa till Wanås Konst för sjätte året i rad. Vi ser storskaliga installationer i årets utställningar av svenska konstnärsduon Nathalie Djurberg & Hans Berg och colombianske Rafael Gomezbarros.

Dessutom visas Återblick – Per Kirkeby, en utställning med skulptur och måleri som utgår från konstnärens stora tegelskulptur i den fantastiska skulpturparken. Följ med Moderna Museets Vänner till Wanås Konst!

Program 15 maj 2016

Kl 10 Avfärd med buss från Moderna Museet Malmö, Ola Billgrens Plats, Malmö
Kl 10.15 Avfärd från Lunds Domkyrka
Kl 11.30 Vi får en visning av de nya utställningarna i Wanås
Kl 13 Invigningstal av Wanås Konsts ledare Elisabeth Millqvist och Mattias Givell
Kl 14 Gemensam lunch (ingår i resans pris)
Kl 16 Avfärd från Wanås.
Ca kl 17.25 Bussen framme vid Lunds Domkyrka
Ca kl 17.40 Åter vid Moderna Museet Malmö

Praktiska detaljer

Du måste vara medlem i Moderna Museets Vänner för att följa med. Bli medlem. Anmäl dig till resan genom att skicka ett mail till mmv@modernamuseet.se och betala in 400 kr på pg 15 30 65-8. Märk betalningen Wanås och ditt medlemsnummer.

Vernissage Anders A fredag 13 maj på Moderna Museet Malmö

Om du inte har glädjen att bo i Öresundsregionen tipsar vi dig om att åka till Malmö redan till fredagen den 13 maj och vara med på vernissage för utställningen Anders A på Moderna Museet Malmö. Vernissage för Anders A fredag 13 maj kl 18–20 med smygöppning för vännerna kl 17.30 med tal av utställningens curator museichef John Peter Nilsson och i närvaro av konstnären. Vi bjuder på bubbel.

Publicerad 31 mars 2016 · Uppdaterad 2 december 2016