Iris Müller-Westermann, 2015. Foto: Åsa Lundén/Moderna Museet

28.4 2016

Iris Müller-Westermann blir ny chef för Moderna Museet Malmö

Iris Müller-Westermann arbetar i dag som senior intendent vid Moderna Museet i Stockholm, och tillträder tjänsten i Malmö den 1 januari 2017.

Iris Müller-Westermann (född 1955) har arbetat på Moderna Museet i Stockholm sedan 1997. Hon har ansvarat för några av museets mest uppmärksammade utställningar: Louise Bourgeois – I Have Been to Hell and Back, Lee Lozano, Jutta Koether, Rosemarie Trockel, Munch själv, Max Ernst – Dröm och revolution, och inte minst utställningen Hilma af Klint – Abstrakt pionjär som framgångsrikt turnerade över hela Europa och sågs av mer än en miljon besökare.

Iris Müller-Westermann efterträder John Peter Nilsson som fullgjort sitt förordnande vid årsskiftet och därefter fortsätter som intendent på Moderna Museet i Stockholm. Iris Müller-Westermann tillträder tjänsten som chef för Moderna Museet Malmö den 1 januari 2017. Uppdraget är ett treårigt förordnande.

Publicerad 28 april 2016 · Uppdaterad 28 april 2016