If the People Have No Bread Let Them Eat Cake

Henrik Plenge Jakobsen, If the People Have No Bread Let Them Eat Cake, 2002 Foto: Henrik Plenge Jakobsen. Verket visas på Wanås Konst som en del av utställningen Sculpture Motion 7 maj –5 november 2017.

29.3 2017

Medlemsresa till Wanås Konst söndag 7 maj 2017

Följ med Moderna Museets Vänner till öppningen av årets utställningar på Wanås Konst. Vi får en visning av en av Wanås Konst kunniga guider och deltar sedan i öppningsceremonin. Resan utgår från Moderna Museet Malmö med möjlighet att ansluta i Lund. Häng med!

Årets stora utställning på Wanås Konst heter Sculpture Motion och handlar om skulptur i rörelse och skulptur som inbjuder till handling.

Resan är öppen för medlemmar. Om du inte redan är medlem kan du enkelt bli det här: köp medlemskap.

Reseprogram Wanås Konst söndag 7 maj 2017

09.45 Avfärd med buss från Moderna Museet Malmö,Ola Billgrens Plats, Malmö.
10.00 Avfärd från Lunds Domkyrka.
11.30 Vi får en visning av de nya utställningarna i Wanås.
13.00 Invigningstal av Wanås Konsts ledare Elisabeth Millqvist och Mattias Givell.
13.45 Gemensam lunch i den nyrenoverade restaurangen i magasinsbyggnaden (ingår i resans pris). Efter lunchen finns det tid att själv upptäcka konsten i den härliga parken och konsthallen.
16.00 Avfärd från Wanås tillbaka till Lund och Malmö.
Ca 17.25 angör bussen Lunds Domkyrka.
Ca 17.40 åter vid Moderna Museet Malmö.

Bli medlem och anmäl dig nu

Anmäl dig till resan senast 27 april genom att skicka ett mail till mmv@modernamuseet.se och betala in 400 kr på pg 15 30 65-8. Märk betalningen Wanås och ditt medlemsnummer.

Publicerad 29 mars 2017 · Uppdaterad 29 mars 2017