Every Ocean Hughes

Levande tid

Stockholm, 1.3 2022 – 17.4 2022

Den 1 mars öppnar den första museiutställningen i norra Europa av den Stockholmsbaserade konstnären och författaren Every Ocean Hughes (f. 1977, USA) på Moderna Museet med omliggande byggnader.

Levande tid presenterar ett urval av konstnärens mest betydande verk från det senaste decenniet, verk som handlar om queerlivets kamp och uppfinningsrikedom. Utställningen utspelar sig i olika kapitel och på olika platser på Skeppsholmen; MDT och Eric Ericsonhallen (f.d. Skeppsholmskyrkan), och anpassar sig på så sätt till Hughes synsätt till olika distinkta queerstrategier som spridning, fragmentering och rörelse.

Every Ocean Hughes: Levande tid är curerad av Hendrik Folkerts (intendent) i samarbete med Catrin Lundqvist (intendent).