Foto: Åsa Lundén/Moderna Museet

9.9 2015

Öppen repetition med Deborah Hay och Cullbergbaletten

Tisdag 15 september kl 13.45–15.15 utför koreografen Deborah Hay och Cullbergbaletten en öppen repetition inför premiären av det nya verket Figure a Sea på Dansens Hus stora scen den 24 september.

Koreografen Deborah Hay har en stark koppling till Moderna Museet sedan 1960-talet. En viktig del av processen inför premiären av Figure as Sea är praktiken som måste utföras dagligen och i olika miljöer. Dansarna förbereder sina kroppar och sina sinnen för att skapa ett starkt medvetande av här och nu. Under övningarna medverkar Deborah Hay genom att kasta ut frågor till dansarna så att deras medvetande behåller skärpan. Följ processen i  den första stora salen i museets samling av modern konst. Entrébiljett till museet krävs. Välkomna!

Figure a Sea ges på Dansens Hus 24–26 september, 28–30 oktober kl 19.

Publicerad 9 september 2015 · Uppdaterad 9 februari 2016