Christian Partos, E.L.O., 2009 36 datorstyrda glödlampor, programmerade att alternera i styrka och höjd. Foto: Christian Partos © Christian Partos

9.11 2015

Utställning för en kväll med skulpturprisutdelning: Christian Partos

Kom och kolla på utställningen som bara är öppen en kväll! Det blir prisutdelning, mingel, bar och samtal mellan skulpturprisvinnaren Christian Partos och Dan Wolgers.

Öppen endast denna kväll!
Tisdag 24 november 2015 kl 18–20
På Moderna Museet i Stockholm

Moderna Museets Vänners Skulpturpris 2015 tilldelas Christian Partos och du är varmt välkommen att delta i prisutdelning och en unik utställning som bara är öppen denna kväll. I utställningen visas en rad konstverk från Partos karriär. Partos verk bjuder på ljus i rörelse, skönhet, finurlighet och dramatik!

Kl 18 Utställningen öppnar
Kl 18.30 Prisutdelning och samtal mellan konstnären Dan Wolgers och pristagaren Christian Partos. Därefter mingel och betalbar. Plats: Auditoriet Moderna Museet Stockholm, plan 2
Kl 19.30 Baren, plan 4, öppnar. Barmeny.

Vänligen osa till vernissage.mmv@modernamuseet.se senast den 23 november så att vi får en uppfattning om hur många som kommer. Alla är välkomna!

Under kvällen finns det möjlighet att köpa den nyproducerade, rikt illustrerade katalogen om Christian Partos konstnärskap. Skribent Dan Wolgers. Svensk och engelsk text. Specialpris under kvällen 100 kr (ord pris 250 kr).

Videodokumentation av utställningen med skulpturprisvinnaren 2015 Christian Partos

Utställningen var öppen under en kväll i Auditoriet på plan 2.

Publicerad 9 november 2015 · Uppdaterad 6 december 2017