Konstverk Car Hood av Judy Chicago

Judy Chicago, Car Hood, 1964. Foto: Prallan Allsten/Moderna Museet © Judy Chicago/ Bildupphovsrätt 2016

11.3 2016

Kulturminister Alice Bah Kunke visar samlingen

Missa inte när kulturministern kommer hit och ger en visning i vår nya visningsserie Om din och min samling. Visningarna i serien ges av intendenter och inbjudna experter på tisdagar kl 17.30 eller kl 18.

Först ut, den 15 mars, är vice museichef Ann-Sofi Noring som fördjupar sig i konstnärerna Judy Chicago och John Chamberlain. Sedan följer ytterligare nio visningar av din och min samling. Moderna Museet tillhör hela svenska folket och tillsammans äger vi också konstverken i museets samling. Därför har vi fri entré till vår samling och de flesta av våra tillfälliga utställningar.

Hämta biljett till visningarna i informationsdisken från klockan 10 samma dag. Begränsat antal platser. Ingen förhandsbokning.

Om din och min samling: Datum och tider

Publicerad 11 mars 2016 · Uppdaterad 11 mars 2016