Foto: Åsa Lundén / Moderna Museet

12.9 2016

Köp biljetter till Stockholm Literature 28–30 okt 2016

Biljetterna till årets upplaga av litteraturfestivalen Stockholm Literature är släppta. Det är fri entré till festivalen men vissa programpunkter kräver platsbiljett.

Köp biljetter

Platsbiljett krävs till alla programpunkter i Auditoriet och fredagens invigningsfest. Biljetterna kan bara köpas online via Tickster.

Platsbiljett 35 kr
Invigningsfest 100 kr

Medverkande internationella gäster

Ngũgĩ wa Thiong’o (Kenya/USA), Samanta Schweblin (Argentina/Tyskland), Saša Stanišić (Bosnien/Tyskland), Dorit Rabinyan (Israel), Almudena Grandes (Spanien),Don DeLillo (USA), Jamaica Kincaid (Antigua/USA), Hiromi Itō (Japan/USA), Monika Fagerholm (Finland), Sjón (Island), Hélène Cixous (Algeriet/Frankrike) och Adel Abdessemed (Algeriet/Storbritannien).

De samtalar med författarna Jerker Virdborg, Daniel Sjölin, Elisabeth Åsbrink, Majgull Axelsson, Kristina Sandberg, Ulf Karl Olov Nilsson, koreografen och regissören Mats Ek, museichefen Daniel Birnbaum och konstnären Astrid Svangren (samtliga Sverige). Samtal i utställningen Thomas Schütte: United Enemies sker med författaren Carl-Henning Wijkmark och skådespelaren Hannes Meidal.

Program och mer info om de medverkande

Publicerad 12 september 2016 · Uppdaterad 12 augusti 2019