5.3 2015

14 mars: THE NEW HUMAN: You and I in Global Wonderland öppnar!

Isaac Julien, Paradise Omeros, 2002 (stillbild från video/still from video) © Isaac Julien

I vår påbörjas det videobaserade utställningsprojektet THE NEW HUMAN på Moderna Museet Malmö. I två omfattande kapitel som visas två år på rad kommer människans förändrade livsvillkor att utforskas samtidigt som olika föreställningar om dess framtid presenteras. I det första kapitlet – You and I in Global Wonderland – som med start i mars tar hela det övre planet på museet i besittning, berörs högaktuella frågeställningar om bland annat migration, utanförskap, extremism och etableringen av nationalistiska och nyfascistiska rörelser i Sverige och Europa.

Välkommen på vernissage!

Alla är välkomna till invigningen av THE NEW HUMAN: You and I in Global Wonderland, den 13 mars kl. 19-21. Kl. 19.30 hälsar museichef John Peter Nilsson välkommen och curator Joa Ljungberg öppnar utställningen. Om du vill komma, OSA senast 12 mars till: vernissage.malmo@modernamuseet.se

Specialvisning!

Missa inte chansen att fördjupa dig i utställningen THE NEW HUMAN: You and I in Global Wonderland. På öppningsdagen den 14 mars kl. 15 ger curator Joa Ljungberg en introduktion till utställningen.

Läs mer om utställningen

Publicerad 5 mars 2015 · Uppdaterad 5 mars 2015