Interiör från Verkstan med konstpedagog och barn som skapar

Verkstan Foto: Sanna Dolck Wall/Moderna Museet

Målade skulpturer och skulpterade målningar

Skapa under Sportlovet

19.2 2019 – 24.2 2019

Malmö

Välkomna till årets första lovverkstad på Moderna Museet Malmö! Upptäck vår nyöppnade utställning Blue Is The Color Of Your Eyes med familjen under sportlovet. Inspireras av konstverken, lös ett klurigt uppdrag och skapa egen konst tillsammans i Verkstan.

Tema: Målade skulpturer och skulpterade målningar

Under sportlovet fokuserar vi särskilt på ett av verken i utställningen; Torsten Anderssons Pinnaskulptur – Personlighet som språk. Det är en målning, men konstnären såg det även som en skulptur. Kan du föreställa dig hur målningen skulle se ut som en tredimensionell skulptur framför dig i rummet?

Med inspiration utifrån konstverket skapar vi tillsammans i Verkstan! Vi bygger egna “pinnaskulpturer” av målade träpinnar och experimenterar med att måla skulptur på papper med oljepasteller och blyerts.