Interiör frånTurbinhallen med konstverk och publik.

Installationsvy Warhol 1968 på Moderna Museet Malmö Foto: Helene Toresdotter/Moderna Museet

Konstprat med studenter

Visningar med studenter från Malmö universitet

9.6 2019 – 9.6 2019

Malmö

Ta chansen att fördjupa dig i några av de konstverk som visas i museet just nu genom att prata med studenter från programmet Visuell Kommunikation på Malmö universitet. Studenterna kommer med olika perspektiv och analyser att berätta om ett antal verk i utställningarna Warhol 1968 och Blue Is the color of Your Eyes och står redo för alla dina frågor.

Bra konst väcker frågor. Och frågar man inget får man ingenting veta! Ett konstverk kan upplevas på olika sätt beroende på vilket perspektiv du har när du betraktar det. Att analysera ett verk ur ett postkolonialt, feministiskt eller queert perspektiv öppnar upp för nya tankar och berättelser.

Studenterna vid programmet Visuell kommunikation på K3 vid Malmö universitet har examinerats i ett projekt där de gjort analyser av utvalda verk i utställningarna Warhol 1968 och Blue Is the Color of Your Eyes. Den här söndagen står de utplacerade vid varsitt verk redo att berätta om konsten. Som besökare kan du röra dig runt i museet och ställa frågor eller diskutera och vädra dina tankar