Drink&Draw på Moderna Museet Malmö, 2023 Foto: S. Lindblad/Moderna Museet

Drink & Draw

Teckna i caféet!

Malmö

Behöver du inspiration eller är du nybörjare men vill sitta i ett sammanhang och teckna? Då är Drink&Draw något för dig. Oavsett förkunskaper är du välkommen!

Drink&Draw är ett koncept där vi träffas över ett glas och tecknar i en avslappnad och kreativ miljö. Ta med dig ett block och dina favoritpennor. Vi arbetar individuellt men enkla övningar finns för att komma i gång. Begränsat material finns att låna. Inga förkunskaper behövs. Vi ses i museets kafé!

Specialtema 23 maj: Kollage!

Kollage är ett bra sätt att experimentera med komposition, färg och formelement. Det kan göras snabbt och slarvigt eller med precision och omsorg. Resultatet brukar bli intressant oavsett.
Denna omgång av Drink & Draw ägnar vi åt kollage. Material finns på plats men ta gärna med eget om du har.

Händelser