Bild från ARTSCAPE gatukonstfestival i Malmö 2014

Artscape

Ett samtal om urbana kulturmötesplatser

Malmö

22 APRIL KL. 13.00-14.30

Malmö växer och förändras snabbare än någonsin. Tillsammans med en expertpanel diskuterar vi hur stadens behov och användande av sociala kulturmötesplatser förändras och vilken roll etablerade institutioner kommer att spela i framtidens kulturliv.

Panelen består av John Peter Nilsson, Moderna Museet Malmö, Oyuki Matsumoto, STPLN, Jaana Järretorp, Region Skåne, Björn Carnemalm, CirkulationsCentralen och Katarina Olsson, Malmö stad.

Artscape är en ideell organisation som arbetar för utvecklingen av urban samtidskonst. Förra året genomfördes ARTSCAPE 2014, Sveriges första internationella gatukonstfestival, som öppnade svenska dörrar för vår tids mest uppmärksammade konstform och förändrade Malmös utseende för evigt.

Programpunkten arrangeras av Artscape. Fri entré. Begränsat antal platser, OSA till: assistent.malmo@modernamuseet.se

Samtalet kommer att livesändas på Bambuser: www.bambuser.com/channel/Artscape