Instawalk Malmö – gå, fota, tagga, mingla! Foto: Alexander Olivera

Olika sätt att leva

Malmö

3 MAJ 2014 KL. 17–20

Med anledning av vårens stora fotografiutställning på Moderna Museet Malmö, Ett sätt att leva – Svensk fotografi från Christer Strömholm till idag anordnar museet, tillsammans med Malin Strinnhed och Robin Löthberg, studenter på Malmö Högskola, en instawalk genom Malmö. För Christer Strömholm var fotografi just ett sätt att leva, och genom en instawalk kan man visa de olika sätt som går att leva på i det brokiga Malmö.

Alla som vill gå med samlas utanför Moderna Museet Malmös orange fasad och går, med ledning, en utstakad bana genom Malmö och fotograferar samtidigt. Bilderna lägger man sedan ut på Instagram med taggen #instawalkmalmö

Väl tillbaka till utgångsläget, ungefär en timme senare, blir det mingel med försäljning av öl och vin och visning av bilderna med taggen. Utställningarna Ett sätt att leva och Vassil Simittchiev: Dokumentationer och sketcher 1979-2012 kommer att vara öppna.

Vem kan vara med?
Det som krävs är en smarttelefon med appen Instagram nedladdad samt ett aktivt Instagram-konto. Instagram är gratis att ladda ner samt använda.

Alla deltagare bör vara medvetna om att de kan komma att synas på andras bilder och att bilderna med taggen #instawalkmalmö kommer att visas på Moderna Museet Malmö i anslutning till evenemanget men också kan komma att användas i ickekommersiell marknadsföring (t.ex. på Moderna Museet Malmös Instagram-konto). Rekommenderas: Laddad telefon, sjyssta skor, solskydd om det blir soligt och paraply om det blir regnigt.

Anmälan: Tacka ja till evenemanget på vår Facebook-sida för att bli uppskriven på vår lista över deltagare. Om du inte har Facebook går det bra att maila assistent.malmo@modernamuseet.se för att anmäla sig. Begränsat antal platser.

Instawalken och inträdet till museet är gratis under kvällen.