Man som spelar tamburin.

Fotoutställning på Lastkajen

31.8 2019 – 5.9 2019

Malmö

Vi firar sista veckan med Andy Warhol i en The Factory-inspirerad atmosfär! För att avrunda vår populära utställning Warhol 1968 bjuder vi in Malmöbaserade Plan B och fotograf Gianluca La Bruna som dokumenterat Plan B:s verksamhet och historia sedan starten. Fotona visas i Lastkajen.

Just nu pågår utställningen Warhol 1968 i vår Turbinhall, en utställning som har lockat väldigt många besökare till museet. Andy Warhols ateljé The Factory i New York var på sin tid, på liknande vis som Plan B på Norra Grängesbergsgatan är idag, en kittel av kreativitet och en mötesplats för musik, kultur, människor. Därför känns det givet att bjuda in Plan B under utställningens sista vecka.
Den Malmöbaserade fotografen Gianluca La Bruna har dokumenterat konserterna och livet kring Plan B sedan starten 2015. Fotografierna visas nu i en utställning på Lastkajen, under finalveckan av Warhol 1968.