Man talar i mikrofin framför publik.

Thomas Millroth

Thomas Millroth om Carl Fredrik Reuterswärd

10.4 2019 – 10.4 2019

Malmö

Välkommen till en föreläsning med Thomas Millroth som med sin djupa kunskap om Carl Fredrik Reuterswärd kommer att berätta om detta mångfacetterade konstnärskap.

Thomas Millroth följde Carl Fredrik Reuterswärds konstnärliga verksamhet under många år, vilket också resulterat i åtskilliga artiklar och böcker om Reuterswärds mångfacetterade konst.

I sin föreläsning kommer Thomas Millroth i både analytisk och anekdotisk ton att berätta om Carl Fredrik Reuterswärd och hans konstnärskap, och bland annat relationen till Marcel Duchamp.

Thomas Millroth är författare, konstkritiker, konsthistoriker och curator. Mellan 1995 och 2008 var han chef för Ystads Konstmuseum, och 2012 var han curator för CO Hulténs utställning Oron och begäret på Moderna Museet Malmö. Millroth är även sekreterare i styrelsen för Carl Fredrik Reuterswärd Art Foundation.