babyflicka som står med leksaker runt sig

Museis i Verkstan, 2023 Photo: Alexandra Giertz/Moderna MuseF

Museis – Stor konst för de små

Museis – en kreativ och lekfull plats för små barn och deras vuxna. Vi utforskar konsten tillsammans utifrån det lilla barnets behov, med materialet och leken i centrum.

Var med och utforma Museis!

Museis anordnas varannan tisdag mellan kl 13 – 16.30. I Verkstan erbjuds en skapande aktivitet vid varje träff. Tillsammans utforskar vi konst och upplevelsen av konst. Vi erbjuder även en kort visning där vi ser utställningen genom barnets blick. Drop in, ingen föranmälan krävs. Fri entré för en medföljande vuxen. För barn 1–3 år i vuxet sällskap.

Det kommer finnas utrymme för både skapande och häng, möjlighet till mellis och umgänge med andra barn och vuxna. Vi bjuder på te och kaffe. Två konstpedagoger finns alltid på plats.

Museis är under hösten 2023 en ny aktivitet, vi testar oss fram och utvecklar upplägget tillsammans med er deltagare. Välkommen!

Publicerad 13 september 2023 · Uppdaterad 19 mars 2024