Två barn skapar vid bord.

Foto: Sanna Dolck Wall/Moderna Museet

Låt platsen komma till dig

Höstlovsverkstad

2.11 2021 – 5.11 2021

Malmö

Vi skapar scenografier av platser som vi en gång har besökt, ställen som vi drömmer om eller platser som bara finns i fantasin.

På höstlovet får alla resa till Moderna Museet för att tillsammans skapa nya resmål! Vi målar oss till en ny plats och med hjälp av våra scenografier blir Verkstan till ett helt nytt ställe.

Låt platsen komma till dig

Många av konstnärerna i utställningen Mannen med det blå ansiktet reste till andra länder. Platserna och människorna därifrån blev sedan till motiv och fungerade som inspiration till deras konstverk.

Varför reste de? Och hur? Var det annorlunda att resa förr, för sisådär hundra år sedan? Vad är sig likt? Och vart skulle du själv vilja resa? Under höstlovet reser vi i minnet, fantasin och i drömmarna och målar tillsammans platser på gränsen mellan fantasi och verklighet. Välkomna!