Annika Elisabeth von Hausswolff, Försök att hålla ordning på tid och rum, 1997/2001 © Annika Elisabeth von Hausswolff. Reprofoto: Albin Dahlström/Moderna Museet

Malmöfestivalen – Skapa i vår fotostudio!

16.8 2022 – 18.8 2022

Malmö

Skapa ditt eget porträtt i Moderna Museet Malmös festivalfotostudio! Den 16 – 18 augusti flyttar vi ut vår kreativa verkstad till barnlandet under Malmöfestivalen.

Med inspiration från konstnären Annika Elisabeth von Hausswolffs utställning Alternativ sekretess bygger vi upp en tillfällig fotostudio där du som barn, ung och vuxen får skapa dina egna bilder och porträtt. En stol, en nallebjörn, en krukväxt, en ballong – du väljer själv vad du vill ha med i din bild! Vi skapar även egna attribut med hjälp av tyg, papper, kartong och färg. Använd sedan din egen kamera eller få din bild tagen av museets pedagoger. Avsluta ditt fotograferande med att ge din bild en titel. Kanske blir ”Utan titel” till ”Hej från en strand med sol i ögonen och Buster bredvid mig!”