man med trumstockar i händerna

Patrick Raab, 2024 Foto: Christiaan Dirksen

Möt musiken i en lunchkonsert

Med Patrick Raab (slagverk) & Offstage Kammarmusikförening

11.5 2024

Malmö

Upplev den dynamiska fusionen av kammarmusik och slagverk! Offstage Kammarmusikförening är tillbaka hos oss, den här gången tillsammans med musikern Patrick Raab. De tar plats i Monica Sjöös utställning och bjuder på musik av Anna Amalia von Preussen, Elliott Carter, Anders Koppel, Doina Rotaru, Jean Francaix, Gene Koshinki och Chick Corea.

Program:

• Anna Amalia von Preussen: sonate in F för flöjt, fagott och marimba
• Elliott Carter: Saëta för 4 timpani
• Elliott Carter: Retracing för solo fagott
• Anders Koppel: Music When Soft Voices Die för piccolo och marimba
• Doina Rotaru: Dragonfly för piccolo solo
• Gene Koshinski: Get it! För fagott och slagverk
• Jean Francaix: Impromptus nr.1 för flöjt och fagott
• Chick Corea: Trio för flöjt, fagott och marimba

Musiker:

Patrick Raab: slagverk
Katlijn Sergeant: flöjt/piccolo
Ignas Mazvila: fagott

Om Offstage

Offstage Kammarmusikförening har som mål att göra klassisk musik tillgänglig för alla, oavsett ålder eller social bakgrund. Genom att förena visuell konst och kammarmusik strävar de efter att skapa en kraftfull totalupplevelse för besökarna.

De tar musiken bort från den traditionella scenen och utforskar nya platser, vilket skapar en mer intim och direkt kontakt med lyssnarna. Föreningen vill också engagera framtida publik; barnen. Vi kommer därför att arrangera en musikworkshop efter konserten, för alla från 4 år och uppåt.

Händelser

man med trumstockar i händerna

Möt musiken i en lunchkonsert!