Vindla i Glaslandet – en interaktiv föreställning för hela familjen

Vindla i Glaslandet - en interaktiv föreställning för hela familjen

Under Connect Festival ges en interaktiv konsert för stora som små på museets Lastkaj med inspiration från Alice i Spegellandet och Philip Glass. Konserten framförs av Vindla String Quartet och rytmikpedagog Helena Hagström.

Vad döljer sig på andra sidan spegeln? Philip Glass minimalistiska musik guidar oss genom Glaslandet, en magisk spegelvärld där allt är uppochner, bakochfram och ingenting är omöjligt. Föreställningen bygger på en fri tolkning av Lewis Carrolls Alice i Spegellandet. Vår Alice får i uppdrag av den Röda Drottningen att korsa den shackrutiga spelplanen. Vi trillar rakt in i ett vindlande äventyr där barnen får vara med och hjälpa Alice genom glömskans skog, på hoppande tåg och över forsande bäckar.

Moderna Museet Malmö 19 november kl. 16.30. Konserten varar i 40 minuter och ges i samarbete med Musik i Syd och Connect Festival och ingår i entréavgiften. Fri entré t.o.m. 18 år.

Mer om programmet