Foto av person som tittar på dataskärm

Onlinepresentation av Annika Elisabeth von Hausswolff: Alternativ sekretess, 2022 Foto: Åsa Lundén/Moderna Museet

Online föreläsning om Annika Elisabeth von Hausswolff

9.4 2022 – 14.6 2022

Malmö

Samla en grupp online och fördjupa er i konst! Nu erbjuder vi er att boka en onlineföreläsning om utställningen ”Annika Elisabeth von Hausswolff: Alternativ sekretess”. Ta del av en livepresentation med bilder och objekt från hela Annika Elisabeth von Hausswolffs karriär. Välkommen!

VAD ÄR EN ONLINEFÖRELÄSNING?

Under den digitala presentationen berättar en av våra konstpedagoger om utställningen ”Annika Elisabeth von Hausswolff: Alternativ sekretess” och visar stillbilder i en powerpoint-presentation.

I slutet av föreläsningen finns tid för diskussion och möjlighet att ställa frågor till pedagogen. Vi sänder live, exklusivt för din grupp över Zoom.

VAD HANDLAR FÖRELÄSNINGEN OM?

Tillsammans med konstpedagogen får ni inblick i Annika Elisabeth von Hausswolffs unika och mångfacetterade konstnärskap. Lär er mer och fördjupa era kunskaper om en konstnär som i över trettio år fascinerat och förbryllat sin publik.

Till utställningen Alternativ Sekretess har Annika Elisabeth von Hausswolff också gjort ett personligt urval av verk från Moderna Museets samling. Här finns konstnärer som Ivan Aguéli, Ulla Wiggen och Francesca Woodman representerade. Lär dig om dessa konstnärskap och hör om bakgrunden till varför just deras verk valts ut att ingå i utställningen.

En hund som ligger på en strand bredvid en kropp i sanden
Annika Elisabeth von Hausswolff, Hey Buster! What Do You Know About Desire, 1995 © Annika Elisabeth von Hausswolff. Reprofoto: Prallan Allsten/Moderna Museet

KAN JAG VÄLJA MELLAN OLIKA SPRÅK?

Föreläsningen hålls på svenska. Det går också bra att boka en engelsk föreläsning. Då tillkommer 500 kr i språktillägg.

BEHÖVER JAG NÅGON TEKNISK UTRUSTNING?

Alla som ska ta del av föreläsningen behöver en mobiltelefon eller dator med internetuppkoppling.

HUR BOKAR JAG?

Hör av dig till bokningen på mail eller telefon. Uppge önskad dag och tid, fakturaadress och kontaktuppgifter.

08-5202 3501 (tisdag–fredag 10–12)
bokavisning@modernamuseet.se

Annika Elisabeth von Hausswolff, Oh Mother, What Have You Done #001, 2019 © Annika Elisabeth von Hausswolff. Reprofoto: Albin Dahlström/Moderna Museet
Annika Elisabeth von Hausswolff, Försök att hålla ordning på tid och rum, 1997/2001 © Annika Elisabeth von Hausswolff. Reprofoto: Albin Dahlström/Moderna Museet

NÄR KAN JAG BOKA?

Vi erbjuder onlineföreläsningen om ”Annika Elisabeth von Hausswolff: Alternativ sekretess” fram till den 14 juni 2022. Föreläsningen kan bokas vardagar, kväll och helg.

HUR LÅNG ÄR EN FÖRELÄSNING?

Föreläsningen är ca 60 min och inkluderar en stund på slutet med möjlighet att ställa frågor och samtala i chatten.

HUR MÅNGA KAN VI VARA?

Vi rekommenderar att ni är max 30 personer i gruppen, så att konstpedagogen har möjlighet att svara på frågor i slutet av föreläsningen.

VAD KOSTAR DET?

Du betalar ett fast pris för hela gruppen oavsett hur många ni är.

Dagtid vardag: 1 750 kronor
Kväll och helg: 2 250 kronor