Exteriör av Moderna Museet Malmö med kvinna framför skulptur

Upplev Malmös konstliv

23.9 2022 – 25.9 2022

Malmö

Gallerihelgen är en årlig konstfest som ger dig chansen att upptäcka Malmös rika konstscen – från konstinstitutioner till gallerier och tillfälliga initiativ. Vi deltar självklart och under fredagen 23 september utökar vi dessutom våra öppettider, fram till kl 23. Caféet med bar håller öppet hela kvällen!

På Moderna Museet Malmö kan du ta del av hela tre utställningar. Betingad rörelse, med verk från museets samling, Per Wizén – Underströmmar och Tilpo – Bästa hälsningar från oss. Under fredagkvällen bjuds du dessutom på en unik performance i Turbinhallen under ledning av konstnären Isabel Lewis.

Under lördagen blir det visning av utställningen Betingad rörelse, och i Verkstan kan du på söndagen delta i Familjeverkstad på temat ”Drömvärldar”.

I vårt café, Moderna caféet, kan du njuta av något sött, salt eller uppfriskande och under fredagkvällen har de också extraöppet precis som museet. Fullständiga rättigheter.

Varmt välkommen!