Adrian Paci, The Wanderers, 2022 Stillbild från filmen "The Wanderers". © Adrian Paci

Adrian Paci: Artist talk med after work och jazz

Broken words and Desolate roads

25.11 2022

Malmö

Under rubriken Broken words and desolate roads välkomnar vi konstnären Adrian Paci. Paci berättar om sin konstnärliga praktik och hans presentation följs sedan av ett samtal med Joa Ljungberg, curator. Efter samtalet är Moderna Caféet öppet för after work.
Rum med två filmdukar
Adrian Paci, Installationsvy, The Wanderers, 2022 Med tillstånd av konstnären

I en period präglad av otrygghet och krig, och inom ramen för utställningen Skymningsland, är vi glada att välkomna Adrian Paci till Moderna Museet Malmö. I sitt internationellt uppmärksammade konstnärskap har Paci ofta återvänt till egenupplevda erfarenheter av samhällelig omvälvning och påtvingad migration. I hans verk möter vi arbetslösa män som väntar på en framtid som aldrig tycks infinna sig, flyktingar som försöker verbalisera det outsägliga och människor och andra djur, som vandrar längs med ödsliga vägar i riktning mot en framtid vi inte kan greppa. Under perioden 15 – 27 november visas konstnärens film The Wanderers på Lastkajen under museets öppettider.

After work

Efter samtalet håller vårt café, Moderna Caféet öppet till kl 19. Ett fint tillfälle att dröja kvar och fortsätta diskussionerna och ta något gott att äta och dricka. Caféet har fullständiga rättigheter.
Under kvällen blir det också livemusik! Jazzbandet Sweet and Kandi (Håkan Ekvall, saxofoner och klarinett och Erkand Morina, djangogitarr) spelar i cafét mellan kl 17–19 och bjuder på en mix av kända melodier från jazzvärlden. Välkomna!