27.4 2016

Youtuber? Ansök till YOUYOUERS!

Använder du dig av internet för att nå ut med filmer du gör? Kanske för att skapa samtal, lyfta diskussioner eller göra presentationer? Eller sprider du bilder och andra estetiska uttryck via internet? Sysslar du med glitchart eller något du inte riktigt vet vad det är än? Kanske använder du Snapchat eller Instagram på originella sätt? Har du en Youtubekanal med få eller väldigt många tittare? Ansök till Youyouers!

Projektet riktar sig till youtubers, filmskapare, bildmakare, fotografer, konstintresserade, programmerare, glitches, med mera mellan 15 och 25 år. Det är för dig som är intresserad av och använder dig av internet i det du gör eller vill göra och för dig som vill lära dig om konst. Projektet kommer att bedrivas under hösten 2016 på Moderna Museet i Stockholm och det går bra att ansöka redan nu.

Genom Youyouers kommer du få möjlighet att nå ut med det du gör genom Moderna Museet. Museet blir till en hub och verksamheten kommer att bedrivas både online och AFK eller – om man så vill – IRL. Du som är med i projektet kommer att få träffa konstnärer som använder sig av internet i sin konst på olika sätt. Du kommer att få lära dig om den moderna konsthistorien och om samtidskonst och du kommer få möjlighet att själv uttrycka dig som du vill inom sammanhangen.

Välkommen med din anmälan till ett spännande pedagogiskt konstprojekt!

Publicerad 27 april 2016 · Uppdaterad 2 juni 2016