25.2 2014

7 mars kl 17-20: Utopian Talk-Show

Utopian TalkshowInstallationsbild från Utopian talk-show line-up på Eastside Projects 2013. Foto: Sophie Warren och Jonathan Mosley

7 MARS 2014 KL 17-20: UTOPIAN TALK-SHOW

På fredag 7 mars får Moderna Museet Malmö besök av Utopian Talk-Show Line-Up och bjuder på en kväll av hastigt upplästa texter om utopins ”arkitektur”.

Utopian Talk-Show Line-Up, UTSLU, är ett multidisciplinärt evenemang i gränslandet mellan performance och öppet seminarium. En grupp inbjudna läsare presenterar korta utdrag ur utopiska texter, i högt tempo och regisserat sammanhang, inspirerat av en talk-show. De olika textfragmentens likheter och skillnader understryks samtidigt som de blir del av en gemensam kontext.

I Utopian Talk-Show Line-Up på Moderna Museet Malmö medverkar: Maria Engberg som MC, Gunnar Sandin som ”Cue-card operator, poeten Ida Börjel, arkitekten Fredrik Torisson, Christianiaarkiveraren Ole Lykke Andersen, videokonstnären Lena Mattsson och mediadesignern Eric Snodgrass.

Utopian Talk-Show Line-Up presenteras i samarbete med ResArc och Designfakulteten.

Evenemanget äger rum på Lastkajen. Gratis inträde. Begränsat antal platser. Ingen föranmälan.

Publicerad 25 februari 2014 · Uppdaterad 25 februari 2014