Tora Vega Holmström, Cilia, väverskan, 1937 © Tora Vega Holmström/BUS 2014 Tillhör Lunds universitets konstsamling. Foto: Gunnar Menander; Marie Høeg/Bolette Berg, Utan titel, ca 1900 © Marie Høeg/Bolette Berg, Preus museum

9.6 2014

Gemensam biljett med Malmö Konstmuseum

Under sommaren samarbetar Moderna Museet Malmö med Malmö Konstmuseum med utställningarna ”Tora Vega Holmström: Jag längtar till överallt i världen” och ”En egen röst – om kvinnors kamp för rösträtt och mänskligt utrymme” och för att fira samarbetet erbjuder de båda museerna en gemensam inträdesbiljett.

Biljetten kostar 80 kronor och räcker en gång på vardera museum under utställningsperioderna. På Moderna Museet Malmö ger biljetten även inträde till utställningarna ”Pablo Picasso: Från Arkadiens sorglöshet till målad exorcism” och ”Ursula Mayer: Till allt som jag kan bli”. Den del av biljetten som ger entré till Malmö Konstmuseum gäller även på Malmöhus museer. Fråga om biljetten i kassan!

Tänk på att utställningarna pågår till olika datum. Biljetten gäller till och med den sista utställningen stänger.

Tora Vega Holmström: Jag längtar till överallt i världen t.o.m. 31 augusti

Pablo Picasso: Från Arkadiens sorglöshet till målad exorcism t.o.m. 24 augusti

Ursula Mayer: Till allt som jag kan bli t.o.m. 24 augusti

En egen röst – om kvinnors kamp för rösträtt och mänskligt utrymme t.o.m. 7 september