17.3 2015

Moderna Museet Malmö söker Museivärd

Museivärd Moderna Museet Malmö

Visstidsanställning 50 % med tillträde snarast och med varaktighet till 31 december 2015.
Ansökan senast den 27 mars 2015.

Arbetsuppgifter
Som museivärd är det du som möter museets besökare i entrékassa, butik och utställningssalar. För museivärdarna är besökarnas och konstens säkerhet den grundläggande arbetsuppgiften. Därutöver ingår att ge service och information till besökarna.

Arbetet är schemalagt med arbetstid förlagd dagtid samt helger.

Kvalifikationer
– Gymnasieutbildning
– Goda språkkunskaper i svenska och engelska samt gärna i andra språk
– Kassavana
– Kunskap om modern och samtida konst
– Naturlig känsla för service och mycket god förmåga att möta olika människor och klara oväntade situationer.
Tidigare erfarenhet av arbete som museivärd är meriterande.

Information om tjänsten lämnas av arbetsledare Fredrik Ödahl (0708-70 09 33) eller avdelningschef John Peter Nilsson (0708-30 16 76).

Välkommen med din ansökan inklusive CV och löneanspråk till DNRMM2015-62@modernamuseet.se. Ange ditt namn följt av DNRMM2015-62 i ämnesraden. Ansökan måste ställas till ovan angiven mailadress senast den 27 mars 2015. Du kommer att få en automatisk bekräftelse på att din ansökan har mottagits under förutsättning att du skickar ansökan från en mailadress som kan ta emot svar.

Moderna Museet eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald.

Publicerad 17 mars 2015 · Uppdaterad 17 mars 2015