4.5 2015

Filmbyte i THE NEW HUMAN: You and I in Global Wonderland

Installationsvy som visar stillbild från Santiago Mostyns verk Delay på Moderna Museet Malmö

Santiago Mostyn, Delay, 2014, installationsvy THE NEW HUMAN: You and I in Global Wonderland, Moderna Museet Malmö, 14 mars-18 oktober 2015. Courtesy of the artist and SW. Fotograf: Anna Rowland

Det videobaserade utställningsprojektet THE NEW HUMAN: You and I in Global Wonderland pågår just nu på hela plan två på museet. Projektet är experimentellt i sin form och en del av verken kommer att bytas ut under utställningsperioden.

Det är nu sista veckan för Santiago Mostyns mycket uppmärksammade verk Delay, där konstnären rör sig genom Stockholms gator och interagerar med främmande vita män. Delay visas fram till 10 maj, och byts därefter ut mot Ioana Cojacarius Body Experience Knowledge – som belyser hur liknande kroppsrörelser kan få fundamentalt olika innebörd beroende på i vilket sammanhang de utförs.

Om THE NEW HUMAN: You and I in Global Wonderland

Stillbild från Ioana Cojacarius verk Body Experience KnowledgeIoana Cojacariu, Body Experience Knowledge, 2013 © Courtesy of the artist

Publicerad 4 maj 2015 · Uppdaterad 20 november 2015