tre skulpturer två monster och en flicka

Monster Chetwynd, Cat Head and Toxic Garden, 2022 © Monster Chetwynd. Courtesy the artist and Sadie Coles HQ,London. Foto: Norbert Miguletz/Schirn Kunsthalle, Frankfurt

16.12 2023

Nya utställningar under 2024

Under 2024 öppnar Moderna Museet Malmö fyra utställningar. Först ut är ”Oläkt” – en poetisk och drabbande internationell grupputställning om stora samhällsomvandlingar i arabvärlden.

Därefter kommer en soloutställning med den aktivistiska målaren Monica Sjöö och en presentation av ukrainska Marija Prymatjenkos färgsprakande bildvärld. Sist på året öppnar ”Om det absurda drama som också är livet”, en humoristisk och livsbejakande grupputställning som blandar det samtida och det historiska. Flera av utställningarna lyfter verk ur Moderna Museets samling, från Chagall till Dada.

Kortare presentationer av respektive utställning finns att läsa här.

Publicerad 16 december 2023 · Uppdaterad 16 december 2023