Photo: Åsa Lundén/Moderna Museet

Onlinepresentation av "Hilma af Klint – De tio största" Foto: Åsa Lundén/Moderna Museet

Föreläsning online om ”Hilma af Klint – De tio största”

1.10 2022 – 1.2 2023

Boka en onlineföreläsning om utställningen ”Hilma af Klint – De tio största”. Ta del av en livepresentation om Hilma af Klints (1862-1944) fascinerande konstnärskap och serien ”De tio största”. Samla en grupp online och fördjupa er i hennes konst!

VAD ÄR EN ONLINEFÖRELÄSNING?

Under den digitala presentationen berättar en av våra konstpedagoger om utställningen ”Hilma af Klint – De tio största” och visar stillbilder i en powerpoint-presentation.

I slutet av föreläsningen finns tid för diskussion och möjlighet att ställa frågor till pedagogen. Vi sänder live, exklusivt för din grupp över Zoom.

VAD HANDLAR FÖRELÄSNINGEN OM?

Tillsammans med en av våra konstpedagoger får ni inblick i Hilma af Klints fascinerande och unika konstnärskap. Lär er mer och fördjupa era kunskaper om en konstnär som tagit världen med storm många decennier efter hennes bortgång.

Hösten 1907 påbörjar Hilma af Klint (1862-1944) den första målningen i serien ”De tio största”. Arbetet med de tio målningarna pågick under 40 dagar och resultatet hör till de mest storslagna i hela konstnärskapet.

NÄR KAN JAG BOKA?

Vi erbjuder onlineföreläsningen om ”Hilma af Klint. De tio största” från slutet av september 2022 fram till januari 2023.

Föreläsningen kan bokas vardagar, kväll och helg.

HUR LÅNG ÄR EN FÖRELÄSNING?

Föreläsningen är ca 60 min och inkluderar en stund på slutet med möjligheten att ställa frågor och samtala i chatten.

HUR MÅNGA KAN VI VARA?

Vi rekommenderar att ni är max 30 personer i gruppen, så att konstpedagogen har möjlighet att svara på frågor i slutet av föreläsningen.

Tempera på papper uppfodrad på duk
Hilma af Klint, De tio största, nr 1, Barnaåldern, grupp IV, 1907 © Stiftelsen Hilma af Klints Verk. Photo: Albin Dahlström / Moderna Museet

VAD KOSTAR DET?

Du betalar ett fast pris för hela gruppen oavsett hur många ni är.
Dagtid vardag: 2 500 kronor
Kväll och helg: 3 500kronor

KAN JAG VÄLJA MELLAN OLIKA SPRÅK?

Föreläsningen hålls på svenska. Det går också bra att boka en engelsk föreläsning. Då tillkommer 500 kr i språktillägg.

BEHÖVER JAG NÅGON TEKNISK UTRUSTNING?

Alla som ska ta del av föreläsningen behöver en mobiltelefon eller dator med internetuppkoppling. Vi sänder över Zoom.

HUR BOKAR JAG?

Hör av dig till bokningen på mail eller telefon. Uppge önskad dag och tid, fakturaadress och kontaktuppgifter.

08-5202 3501 (tisdag–fredag 10–12)
bokavisning@modernamuseet.se

Mönster och former i färger som svart, blått, orange och rosa mot en lila bakgrund
Hilma af Klint, De tio största, nr 6, Mannaåldern, grupp IV, 1907 © Stiftelsen Hilma af Klints Verk. Foto: Albin Dahlström / Moderna Museet