Människa i en soffa framför en datorskärm som visar en målning och en person som pratar.

Onlinepresentation Lynette Yiadom-Boakye. Foto: Åsa Lundén/Moderna Museet

Online­presentationer av Lynette Yiadom-Boakye

Livesändning

14.8 2021 – 18.9 2021

Stockholm

Målaren och författaren Lynette Yiadom-Boakye är en av vår samtids mest spännande konstnärer. Ta del av konstnärskapet i en livepresentation med bilder på konstverk från utställningen med en av våra kunniga konstpedagoger. Vi sänder live vid sex tillfällen i augusti–september över Zoom. Du behöver ha internetuppkoppling och tittar i din dator eller smartphone.

Hur funkar det?

Presentationen ges av en av våra konstpedagoger och livesänds på Zoom. När du har bokat din biljett får du en länk för att se den på din dator, surfplatta eller mobiltelefon den givna dagen och tiden.

På museet finns Wifi. Om du vill se presentationen på museet rekommenderar vi att du använder hörlurar.

Vi rekommenderar att se utställningen före eller efter du har tittat på livepresentationen. Du behöver förboka din biljett: köp biljett till utställningen

Lynette Yiadom-Boakye

Målaren och författaren Lynette Yiadom-Boakye är en av vår samtids mest spännande konstnärer. Med ett sällsynt personligt och uttrycksfullt måleri skapar Yiadom-Boakye bilder som är både oroande och sensuella. Utställningen ”Lynette Yiadom Boakye: Att flyga i förbund med natten” visar hennes fascinerande konst från examensutställningen från Royal Academy Schools 2003, genom en mycket framgångsrik internationell karriär, fram till i dag.

Yiadom-Boakye har en tät dialog med konsthistorien som ger hennes bilder en känsla av tidlöshet, men samtidigt en stark närvaro i nuet. Hon har inspirerats och lärt sig av 1800-talsmålare som Edouard Manet och John Singer Sargent.

Om utställningen: Lynette Yiadom-Boakye