Tre personer står framför orange byggnad

Chonladda Perlestam, Oskar Lind och Ewelina Lauhakari öppnar Kafé Sisko på Moderna Museet Malmö, 2024 Foto: Susanne Svantesson/Moderna Museet

17.1 2024

Vi välkomnar Kafé Sisko!

Nu blir det smörrebröd, goda smaker, humor och kreativitet när Kafé Sisko flyttar in! Så här säger trion: ”Med den centrala adressen vill vi fungera som en levande mötesplats, en plats för gofika, lunch och AW”. I slutet av februari möter du Kafé Sisko när du kommer till museet – lär känna dem redan nu.

Vad får du hos Kafé Sisko?

Vi kommer servera vår egna variant på smörrebröd och vill leverera kvalitativa dryckesupplevelser till ett bra pris. Smörrebröd funkar lika fint till förmiddagskaffet, som ett luncherbjudande och passar bra på eftermiddagen till en öl eller ett glas vin. Självklart erbjuds även sött i form av fika för både stora och små.

Vilka är Kafé Sisko?

Oskar, Ewelina och Chonladda heter vi som genom Scandwich (mackrestaurangen där Oskar är en av medgrundarna) arbetat tillsammans och lärt känna varandra de senaste åren.

Kafé Sisko är namnet, ett namn taget från finskan och som betyder syster. Man kan säga att vi är restaurang Scandwichs yngre plastsyrra: visst kommer vi från samma familj, men vi delar inte samma föräldrar. Släktskapet med Scandwich kommer att kännas igen i form av goda smaker, humor och kreativitet. Med den centrala adressen vill vi fungera som en levande mötesplats, en plats för gofika, lunch och AW.

Vi kommer också samarbeta med Moderna Museet Malmö vid olika evenemang, vid fester i huset och hoppas även arrangera en del egna event. Vi planerar inflyttning i slutet av februari. Kafé Sisko har öppet fem dagar i veckan, onsdag – söndag.

Publicerad 17 januari 2024 · Uppdaterad 18 januari 2024