Målning av Hilma af Klint

Hilma af Klint, Duvan, nr 1, 1915 © Stiftelsen Hilma af Klints Verk Foto: Albin Dahlström/Moderna Museet

8.9 2020

Moderna Museet Malmö är en del av Weekend for Love

Weekend for Love är ett unikt samarbete där en rad aktörer inom besöksnäringen gått samman för att tillsammans lyfta Malmö som besöksmål. Under helgen 2-4 oktober lyfts unika kulturupplevelser som gör just Malmö speciellt. Moderna Museet Malmö deltar med exklusiva visningar av Hilma af Klint, som går att boka som en del av de hotellpaket som utformats.

Weekend for Love är ett unikt samarbete mellanMalmö turism, hotell i Malmö, Malmö Live konserthus, Destinationssamverkan i Malmö AB och Moderna Museet Malmö. Samarbetet har sin utgångspunkt i de utmaningar som många aktörer inom besöksnäringen ställts inför under coronapandemin. Weekend for Love sker den 2-4 oktober och är en satsning som ska locka fler besökare till Malmö på ett säkert sätt.

Under helgen kan du som bokar paketet bo på hotell, se konserten Waiting for Love (via streaming på ditt hotellrum) och ta del av en rad aktiviteter såsom att lära dig göra falafel med Malmös egen falafeldrottning från Yalla trappan.

Moderna Museet Malmö deltar med exklusiva visningar av ”Hilma af Klint – Konstnär, forskare, medium”, något som är väldigt efterfrågat och som bokas genom hotellpaketen.

Publicerad 8 september 2020 · Uppdaterad 8 februari 2024