2.3 2015

Open call: 89plus

89plus bjuder in poeter, konstnärer, författare, arkitekter, filmskapare, musiker, formgivare, koreografer, forskare och teknologer födda 1989 eller senare som vill delta i ”Poetry Will be Made by All!” i samband med Moderna Museets grupputställning ”Efter Babel” den 13 juni–30 augusti 2015.

Kreativiteten hos en generation född i en värld formad av internets globaliserande kraft står i fokus för den svenska upplagan av ”Poetry Will be Made by All!” som är ett tillfälle för 89plus att bygga vidare på de undersökningar som gjordes i Zürich 2014 inom ramen för utgivningsprojektet poetrywillbemadebyall.com.

För att ansöka om att medverka i Stockholm går du till 89plus.com/submit.

Ansökningarna behandlas konfidentiellt av projektets co-curatorer. Sista ansökningsdag är 15 april 2015.

Observera att detta är deadline för ansökan till eventuell medverkan i programverksamheten i utställningen i Stockholm som pågår mellan den 13 juni–30 augusti. Eftersom projekt 89plus fortsätter under de kommande åren innebär din ansökan också en möjligt att delta i framtida satsningar.

För mer information om 89plus

Publicerad 2 mars 2015 · Uppdaterad 9 februari 2016