Två barn leker i Jeppe Heins fontän

Jeppe Hein, Spaces in Circles, 2022 Foto: Åsa Lundén / Moderna Museet

Katalogrelease

Jeppe Hein: Vem är du egentligen?

19.8 2022

Välkommen till release av katalogen som tillhör Jeppe Heins utställning ”Vem är du egentligen?”. Konstnären är på plats och berättar om arbetet med katalogen. Dessutom kan du delta i en workshop som han leder i utställningen. Passa på att köpa katalogen till specialpris och få den signerad!

Utställningen ”Vem är du egentligen?” öppnade i juni, men utan någon katalog. Helt enkelt eftersom konstnären Jeppe Heins projekt går ut på att konsten skapas först när vi som publik aktivt ger oss i kast med den. Med andra ord, när vi samspelar med de situationer som han bjuder in oss till.

Under ett antal sommarveckor har Jeppe Hein därför låtit dokumentera möten med konsten i text och bild. Resultatet är en färgstark katalog med olika röster och tankar.

I katalogen medverkar Jim Doty, professor i neurovetenskap, Jeppe Hein, konstnär, Peter Høeg, författare, Finn Janning, författare och filosof, Gitte Ørskou, curator och överintendent, Moderna Museet, samt flera av museets värdar som bidrar med sina reflektioner.

Under releasen kan du köpa katalogen till rabatterat pris, 260 kr (ordinarie pris 320 kr) i Butiken.