Olafur Eliasson föreläser

Olafur Eliasson föreläser på symposiet Taking Action through Art and Economy som ägde rum på Moderna Museet 16 januari 2016. Foto: Åsa Lundén/Moderna Museet

2.2 2016

Video: Symposium med Olafur Eliasson

Symposiet Taking Action through Art and Economy ägde rum på Moderna Museet i Stockholm 16 januari 2016. Här kan du se videodokumentationen.

I samband med den avslutande helgen för Olafurs Eliassons separatutställning Verklighetsmaskiner, bjöd Moderna Museet och Handelshögskolan i Stockholm in forskaren Lin Lerpold, tillförordnad professor Mistra Chair of Sustainable Markets till ett samtal med Olafur Eliasson om hur de nödvändiga förändringarna för att skapa miljömässigt, socialt och ekonomiskt hållbara samhällen ska åstadkommas. Deras respektive presentation följs av ett samtal modererat av Isak Nilson, Director of SSE Art Initiative.

Utställningen Olafur Eliasson: Verklighetsmaskiner visades 3 oktober 2015–17 januari 2016.

Publicerad 2 februari 2016 · Uppdaterad 2 februari 2016