31.10 2018

CIMAM:s årliga konferens i Stockholm 2–4 november 2018

Den internationella museikonferensen CIMAM gästar för första gången Sverige. Värdskapet för denna 50:e upplaga av konferensen delas av Moderna Museet, Bonniers Konsthall och Magasin III Museum & Foundation for Contemporary Art .

CIMAM – den internationella kommittén för museer och samlingar med modern konst – förenar museifolk från hela världen. I konferensen i Stockholm deltar mer än 230 delegater i föreläsningar, workshoppar och studiebesök under den första helgen i november. Temat för konferensen 2018 är Museet i förvandling, med de tre undertemana globalisering, digital revolution, och museietik i en tid av blandekonomi.

Moderna Museet, Bonniers Konsthall och Magasin III Museum & Foundation for Contemporary Art är stolta att stå värdar för konferensen och välkomnar samtliga delegater från nästan 70 länder över hela världen att delta i diskussionerna och besöka några av Stockholms konstinstitutioner.

Konferensen kommer att dokumenteras, och delar av materialet publiceras digitalt under nästa år.

Publicerad 31 oktober 2018 · Uppdaterad 1 november 2018