Tre personer som står och tittar på målningen "Självporträtt" av Harald Giersing. Bakom dem syns Edward Munchs "Pike paa sengekant"

Harald Giersing, Självporträtt (1926) och Edward Munch, Pike paa sengekant (1916) Foto: Miriam Preis/Moderna Museet

15.2 2023

Sök till Framtider: Ljus, hjärta, hopp

Är du ung och kreativ? Uttrycker du dig i måleri, dans, text, eller gillar du kanske att skapa musik? Ansök till projektet ”Framtider: Ljus, hjärta, hopp” nu!

”Framtider: Ljus, hjärta, hopp” riktar sig till dig som är 16 – 23 år och som är intresserad av konst, kreativitet och framtiden. Temat är Visioner för en hållbar värld och under projektets gång kommer du bland annat möta representanter från organisationer som Planethon och Heart17. Du kommer även få möjlighet att träffa en mentor och bli peppad och inspirerad i din kreativa process.

Från och med den 21 april, i samband med FN:s World Creativity and Innovation Day, presenterar vi resultatet på Moderna Museet i Stockholm.

Tre personer som fotograferats genom en glasmonter
Moderna Museets Ungdomsråd, 2022 Foto: Åsa Lundén/Moderna Museet

Publicerad 15 februari 2023 · Uppdaterad 15 februari 2023