Kristin Lundell, pressekreterare och Katarina Swanström, head of development på Moderna Museet. Foto: Åsa Lundén/Moderna Museet

27.3 2019

Hur fungerar konstvärlden och hur uppför man sig?

Moderna Museets samling tillhör svenska folket och är en av världens främsta inom bland annat popkonst. Varje år växer samlingen men vilka möjligheter finns det att förvärva konst på? Katarina Swanström arbetar som head of development på Moderna Museet och har koll på konst och donationer.

Varje år tar Moderna Museet emot och förvärvar ett flertal verk tack vare olika donationer som inkommer till museet. I det här avsnittet av Moderna Museet-podden har museets pressekreterare Kristin Lundell bjudit in Katarina Swanström, head of development på Moderna Museet, för att prata om donationer och de olika nätverk av donatorer som omger Moderna Museet. Dessutom – ett konstmingeltips från Yoko Ono.

Moderna Museet-podden kommer ut med tio avsnitt under våren 2019. Intromusik: ”Walk on by” av El Perro Del Mar. Alla avsnitt finns att lyssna på här:

Acast
iTunes