Kristin Lundell, pressekreterare och John Peter Nillson, kommunikativ museistrateg på Moderna Museet. Foto: Åsa Lundén/Moderna Museet

23.4 2019

Är framtiden hotad för super-curatorn?

Vad ska man tänka på om man plötsligt råkar få erbjudandet att curera den nordiska paviljongen på Venedigbiennalen? Och vad svarar man om någon erbjuder en att bära ett äkta Andy Warhol-verk i en papperspåse? I Moderna Museet-poddens fjärde avsnitt delar John Peter Nilsson, kommunikativ museistrateg och curator med sig av sina bästa yrkestips.

John Peter Nilsson har curerat utställningen ”Warhol 1968” som nu visas i Malmö. I Moderna Museet-podden putsar han upp spåkulan för att slå fast hur yrkesframtiden ser ut för curatorn. Programledare är Kristin Lundell.

Moderna Museet-podden kommer ut med tio avsnitt under våren 2019. Intromusik: ”Walk on by” av El Perro Del Mar. Alla avsnitt finns att lyssna på här:

Acast
iTunes