Porträttbild Kristin Lundell, pressekreterare och Mark Bengtsson, arbetsledare värdar.

Kristin Lundell, pressekreterare och Mark Bengtsson, arbetsledare värdar. Foto: Åsa Lundén/Moderna Museet

17.3 2020

Från krogen till museet

Vid det här laget har Mark Bengtsson säkert gått runt halva jorden – om man ska räkna ihop hans steg inne på museet. Från krogen i New York till Skeppsholmen: vad finns det för likheter mellan hans förra arbetsplats och hans nuvarande som arbetsledare för Moderna Museets värdar? Och vad känner han egentligen när en hel högstadieklass rusar in i salarna? Svaren får du i avsnitt 13 av Moderna Museet-podden.

Vilket är det konstigaste (djur) som någon besökare försökt smuggla in på museet? Och kan Mark koppla bort sitt jobb på fritiden eller styr och ställer han även på tunnelbanan? Lyssna på avsnitt 13 av Moderna Museet-podden.

Moderna Museet-podden startade 2019. Intromusik: ”Walk on by” av El Perro Del Mar. Alla avsnitt finns att lyssna på här:

iTunes
Libsyn
Soundcloud

Lyssna på senaste avsnittet direkt

Publicerad 17 mars 2020 · Uppdaterad 23 februari 2024