Bild av performance

Isabel Lewis, An Occasion, 2017 Schirn Kunsthalle, Frankfurt, curaterad av Matthias Ulrich. Foto: Nevin Allgeier

24.5 2022

Open call – delta i performance!

Ett open call för att framträda vid Isabel Lewis performance Occasion på Moderna Museet Malmö. Vi söker 4–5 vuxna aktörer i alla åldrar (särskilt 40+) för att delta i denna performance som äger rum lördagen den 24 september i Turbinhallen på Moderna Museet Malmö.

Lewis söker klassiskt utbildade och samtida dansare, skådespelare och sångare med erfarenhet och som känner sig bekväma med att improvisera live. En stark teknisk bakgrund efterfrågas men ännu viktigare är aktörer som har en vilja att utforska icke-traditionell (men mycket strukturerad) komposition. Du besitter en grundad energisk närvaro, flyt, lugn och variation i din rörelsekvalitet samt förmågan att vara explosiv och exakt i subtila och små rörelser. Dessutom måste du som aktör känna dig bekväm med att använda din röst.

Repetitionerna kommer att äga rum 20 – 23 september 2022. Arbetet är arvoderat.

Intresseanmälan

Skicka in via e-post en bild på dig själv, ett CV och en 2-minuters video i två delar:

• 1 minut: Presentera dig själv och svara på denna fråga (på engelska): Vilka former av engagemang bidrar till att leva ett bra och blomstrande liv idag?

• 1 minut: Dansa till en favoritlåt som om du dansade för dig själv ensam i ett privat utrymme.

Videon kan filmas på mobiltelefon eller med enkel videokamera. Vänligen ingen extra produktion. Uppladdning av mycket stora filer eller videor som är längre än två och en halv minut kommer inte att beaktas.

E-post: assistent.malmo@modernamuseet.se

Ange ”Isabel Lewis” i ämnesraden.

Sista dag för inlämning av material: 2022-06-30

Urval

Moderna Museet Malmö kommer i augusti att höra av sig om du har blivit uttagen till casting och kommunicera datum och tid för onlineauditionen (Zoom-möten kommer att ordnas).

Frågor?

Kontakta intendent Andreas Nilsson på a.nilsson@modernamuseet.se

Mer om Isabel Lewis Occasion på vår webb.

Publicerad 24 maj 2022 · Uppdaterad 24 maj 2022