Kvinna sår framför två målningar.

Museichef Iris Müller-Westermann framför två målningar ur Duvanserien, 2020. Foto: Helene Toresdotter

9.3 2021

Moderna Museet Malmö öppnar igen!

Moderna Museet Malmö öppnar åter den 16 mars. Utställningen Hilma af Klint – Konstnär, forskare, medium är förlängd och kommer att kunna ses till den 11 april.

Äntligen återöppnar Moderna Museet Malmö efter att ha varit stängt sedan den 2 november förra året. Öppningen sker i enlighet med Folkhälsomyndighetens rekommendationer. Vi gör ett flertal förändringar för att du ska känna dig trygg under ditt besök.

Biljetter måste förköpas och antalet besökare på museet begränsas kraftigt. Trycket på biljetter till utställningen kommer att vara stort så vänta inte med att boka. Besök enbart utställningen om du är fullt frisk. Köpta biljetter kan avbokas fram till 2 timmar före den entrétid som anges på biljetten.

Bokade visningar och andra aktiviteter är inställda tills vidare.

Utställningen tas ner den 12 april och kommer inte att visas någon annanstans.

Curatorer: Iris Müller-Westermann och Milena Høgsberg

Publicerad 9 mars 2021 · Uppdaterad 26 april 2021