5.1 2015

13 januari: Föreläsning – Tris Vonna-Michell

Installationsvy, Tris Vonna-Michell, Postscript IV (Berlin), 2014 © Courtesy the artist. Foto: Anna Rowland

Konsthögskolan Malmö och Moderna Museet Malmö presenterar i samarbete den första i en gemensam serie föreläsningar.

Konstnären Tris Vonna-Michell skapar sina intrikata berättelser genom att blanda olika media och fragment, som spoken word, diabildsprojektioner, upphittade och privata fotografier. Med hjälp av dessa material väver han mångbottnade berättelser där takt och rytm har stor betydelse.
I Modernautställningen Society Acts medverkar Tris Vonna-Michell med diabilds- och ljudinstallationen PostscriptIV (Berlin) (2014).

Moderna Museet Malmö 13 januari kl. 15-17. Föreläsningen sker på engelska och ingår i entréavgiften.

Publicerad 5 januari 2015 · Uppdaterad 5 januari 2015