Mark Leckey, GreenScreenRefrigeratorAction, 2010 © Mark Leckey
Courtesy the artist and Gavin Brown's enterprise

6.5 2016

Video: samtal Livet självt

Utställningen Livet självt sträcker sig från det tidiga 1900-talet fram till idag och berör den värld av objekt som befinner sig någonstans mellan det vi kallar vid liv och ett statiskt tillstånd. I samband med utställningen hölls flera samtal, se videodokumentationen här.

Bland konstnärerna som visas i utställningen är Giovanni Anselmo, Olga Balema, Hicham Berrada, Joseph Beuys, Karl Blossfeldt, Victor Brauner, Trisha Donnelly, Pierre Huyghe, Tehching Hsieh, Josh Kline, Hilma af Klint, Mark Leckey, Helen Marten, Katja Novitskova, Philippe Parreno, Ulf Rollof, Rachel Rose, Paul Thek och Rosemarie Trockel.

Curatorer: Daniel Birnbaum, Carsten Höller och Jo Widoff

Video från samtal i samband med utställningen

Den 26 april 2016 hölls ett samtal på Moderna Museet i Stockholm mellan Ulf Rollof, konstnär och Hans Ruin, professor i filosofi vid Södertörns högskola.

Video från samtalet mellan konstnärerna Valia Fetisov, Katja Novitskova och Olga Balema samt överintendent Daniel Birnbaum. På Moderna Museet i Stockholm.

Publicerad 6 maj 2016 · Uppdaterad 20 maj 2016