Två flickor som fikar.

"Swedish fika" på Moderna Museet Malmö Foto: Sanna Dolck Wall/Moderna Museet

7.6 2019

”Swedish fika”-visningar i sommar!

Utställningen Warhol 1968 som just nu visas i vår Turbinhall är en publiksuccé som lockar stora besökarskaror till museet. Under sommaren möter vi upp intresset att fördjupa sig i Warhols konstnärskap, och lanserar ett nytt koncept – fikavisningar.

Att slå sig ned en stund för att smälta sina intryck och diskutera konsten man just tagit del av är ett perfekt sätt att avrunda ett museibesök. Sedan en tid tillbaka erbjuder vi lunchvisningar med jämna mellanrum, och som ett sommarkomplement introducerar vi nu fikavisningar. På så vis kan våra besökare njuta av både konst och fika!

Varje onsdag under juli och augusti ges två visningar av utställningen Warhol 1968. Kl 14.30 inleds en visning på engelska följt av en visning på svenska kl 15. Bröd och Vänner serverar ett fikapaket bestående av en kanelbulle, en småkaka och kaffe eller te till rabatterat pris till alla som har deltagit i visningen. Ett perfekt tillfälle att få en introduktion till detta ikoniska konstnärskap och därefter njuta av en äkta “Swedish fika” med andra ord!

Publicerad 7 juni 2019 · Uppdaterad 10 juni 2019