Två barn skapar vid bord.

Foto: Sanna Dolck Wall/Moderna Museet

16.10 2019

Invigning av Bästa Biennalen!

Vi på Moderna Museet Malmö är stolta över att få husera invigningen av Bästa Biennalen! Den 19 oktober blir det fest med kanelbullar, invigningstal och tattuveringsstudio – allt för att markera starten för biennalen där barn och vuxna kan uppleva över 200 aktiviteter runt om i hela Skåne i samband med läslovet.

Vartannat år händer det något unikt i Skåne – nämligen Bästa Biennalens konstbiennal. Bästa Biennalen är både en konstbiennal och en löpande verksamhet med fokus på konst, tillgänglighet och inkludering. Under sexton fullmatade dagar kan du besöka utställningar som är speciellt producerade för Bästa Biennalen och delta i workshops ledda av professionella konstnärer och pedagoger – på bibliotek, gallerier, konstmuseer och konsthallar, ute i stadsrummet och i naturen. Runtom i hela Skåne.

Invigningen av Bästa Biennalen sker i år på Moderna Museet Malmö – ute på Ola Billgrens plats. Vi firar med invigningstal, bandklippning och fika till alla barn! Dessutom blir det TATTUVERINGSSTUDIO i vår Verkstad.

Läs mer om invigningsprogrammet.

Publicerad 16 oktober 2019 · Uppdaterad 27 november 2019