Katarzyna Kobro, Spatial composition 4, 1929 © Ewa Sapka-Pawliczak & Muzeum Sztuki in Łódź

16.3 2018

Påsken på Moderna Museet Malmö

Påsken är för många ett tillfälle då man passar på att se på konst. På museet håller vi öppet med två utställningar och verkstad för stora och små. Givetvis är det fri entré!

På Moderna Museet Malmö kan du just nu fördjupa dig i två av det polska avantgardets centralfigurer – Katarzyna Kobro och Władysław Strzemiński – som presenteras i en omfattande utställning i Turbinhallen. På plan två pågår den uppmärksammade utställningen PUBLIC MOVEMENT, som rör sig i gränslandet mellan konst, politik och dans.

De besökare som känner sig pysselsugna kan arbeta i vår Verkstad med inspiration från Kobro och Strzemiński varje dag 27-29 mars. I vårt café håller Bröd och Vänner öppet och bjuder på god lunch och fika. Ett perfekt sätt att påbörja eller avrunda ditt besök.

Varmt välkommen!

Publicerad 16 mars 2018 · Uppdaterad 16 mars 2018