Från Lap-See Lams arbetsprocess, filminspelning, 2023–2024 Lap-See Lam, Bruno Hibombo i rollen som Lo Ting, 2024 Inför Venedigbiennalen 2024: Från Lap-See Lams arbetsprocess, filminspelning., 2023–2024 © Lap-See Lam. Foto: Mai Nestor/Moderna Museet. Från Lap-See Lams filminspelning med Bruno Hibombo i rollen som Lo Ting. Textilt konstverk av Kholod Hawash.

19.2 2024

Medlemsresa till Venedigbiennalen 2024!

Klubb Moderna ordnar återigen en medlemsresa till Venedigbiennalen, världens äldsta och mest prestigefyllda konstevenemang. År 2024 anordnas biennalen för 60:e gången sedan starten 1895. Utställningarna kommer att äga rum i Giardini och Arsenale samt i ett stort antal paviljonger runt om i staden.

Curator är Adriano Pedrosa, konstnärlig ledare för det ansedda museet MASP i Sao Paulo. Det är första gången någon från Latinamerika får uppdraget. Titeln på 2024 års biennal är Stranieri Ovunque, Utlänningar överallt, och kommer fokusera på konstnärer som själva är utlänningar, immigranter och flyktingar, i synnerhet sådana som har flyttat från södra halvklotet till den norra.

I den Nordiska paviljongen kommer konstnärerna Lap-See Lam (Sverige), Kholod Hawash (Finland) och kompositören Tze Yeung Ho (Norge) att tillsammans presentera ett allkonstverk. Curator för projektet är Asrin Haidari, intendent på Moderna Museet.

Intendent Annika Gunnarsson från Moderna Museet är med som resans ciceron, liksom Tuva Rahmberg från Klubb Moderna.

Program och resplan, se Världens resors webbplats.

Boka resan

Boka resan på Världens resors webbplats eller kontakta Världens resor på telefon: 08-669 55 25, mail: info@varldensresor.se

För att följa med på resan måste du vara medlem i Klubb Moderna

Publicerad 19 februari 2024 · Uppdaterad 12 april 2024